Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    Panama, Costa Rica, USA, Peurto Rico, U.S.VI, Wyspy Dziewicze, USA 12.12.2019-06.01.2020    Panama Canal
2019

Panama Canal

Panama
Panama, Panamá

Wstajemy ok. 7. Wszyscy gotowi do akcji. JetLeg w ta stronę jest super. Śniadanie, trochę się kręcimy po okolicy- kawka i ok. 11 ruszamy w strone Miraflores Lock czyli śluzy na Kanale Panamskim. Uber za niecałe 5 $. Na miejscu spędzamy trochę czasu, najpierw kino i film o tym jak budowano cały kanał, następnie oglądamy jaka przepływają statki przez śluzy i jak pompowana jest woda... schodzi nam tylko na to ok. 2,5h jeszcze muzeum i łącznie po 4 godzinach jedziemy w strone Caso Viejo- starego miasta. Po drodze przejeżdżamy przez biedne dzielnice Panamy- gdzie odradzano nam spacery przez te okolice. W starym mieście kolacja, i spacerek- bardzo klimatycznie i świetny widok na oświetlona Panama City. Ok. 21 wracamy do hotelu. Fajny i ciekawy dzień...

Kanał Panamski (hiszp. Canal de Panamá) – sztuczny kanał wodny długości ponad 80 km (12 śluz) zbudowany w latach 1904–1914, a oficjalnie otwarty w roku 1920, położony w Panamie, na Przesmyku Panamskim, łączący wody Oceanu Atlantyckiego (przez Morze Karaibskie) z wodami Oceanu Spokojnego. Jest on jedną z najważniejszych dróg wodnych świata, która wydatnie skróciła trasę, jaką musiały pokonywać wcześniej statki, np. droga morska z San Francisco do Nowego Jorku uległa skróceniu o 14 500 km. Podczas budowy Kanału Panamskiego zmarło około 25 tys. robotników a około 20 tys. z nich zaraziło się malarią lub żółtą febrą