Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    Tobago, Barbados, Grenada, St Vincent, St Lucia, Martynika, Dominika, Antigua, Montserrat, St Kitts, Miami 08.07-13.08.19    Around the Island
2019

Around the Island

Grenada
Grenada, Grand Anse Beach

18.07.19 Pogoda znacznie się poprawiła, jest mega słonecznie bez deszczu. Tak się dziś wyluzowaliśmy ze po rannym wyjściu na zakupy, jedyne co zrobiliśmy to pobyt na mega pięknej plaży- podobno na jednej z najlepszych na Karaibach i moczeniu się w krystalicznie czystym morzu oraz chwila relaksu na basenie w tropikalnym ogrodzie.

19.07.19 Wypożyczamy samochód- zólte Dajhatsu z podatkami i pozwoleniem na jeżdżenie 90 USD. Ruszamy dopiero ok. 12.. kierunek Fort Frederick i Fort Matthew- fajne widoczki i ciekawa historia. Następnie jedziemy w głąb lądu nad wodospad Annandale- piękna dżungla soczyście zielona i kolorowa. Następny cel to krater wulkanu wypełniony jeziorem. I ruszamy w storne Seven Sisterts waterfalls. Docieramy do miejsca gdzie trzeba zostawić samochód i iść 30 minut w jedna stronę- jest już 15:30 i nikomu się nie chce- także tylko kawka w fajnym barze i jedziemy do fabryki czekolady Diamond. Po drodze chcemy jeszcze odwiedzić Sulfur Lake ale droga robi się tak słaba ze odpuszczamy. Cel to fabryka czekolady… jedziemy i jedziemy- drogi sa w fatalnym stanie, średnia prędkość to ok. 20km/h- ostatecznie dojeżdżamy do punktu gdzie droga w zasadzie się rozpadła i jesteśmy w potrzasku- nie ma jak zawrócić i jak jechać dalej. Udaje się jakoś wycofać i dojechać na główna drogę nad morzem. Jest już 16:45 szybko może być ciemno a stan tutejszych dróg jest dramatyczny. Odpuszczamy tez fabrykę czekolady i wracamy jak się okazuje tym razem całkiem niezła droga do St Gorge- odwiedzamy fish market, raczymy się pysznym kokosami, robimy przechadzkę po centrum i na koniec jemy pyszna kolacje. Przed 23 jesteśmy w hotelu.

20.07.19 Ostatecznie jesteśmy na Karaibach także bez zbędnego stresu i pospiechu, dziś znowu plaża i relaks a wieczorem mega sushi z lokalnych ryb… jutro dalej..