Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    USA i nie tylko... RTW polkólą polnocna :) 25.06-16.08.2018    Honduras- Roatan Island
2018

Honduras- Roatan Island

Honduras
Honduras, Coxen Hole

Dziś dopływam do Roatan- przestawimy dodatkowo -1h i do Polski mamy na dana chwile -8h. Schodzimy na ląd i na początek jedziemy kolejka górska nad plażą w porcie . Wypożyczamy samochód za 50$ z pełnym ubezpieczeniem. Auto jest nowiutkie nawet nie ma jeszcze tablic rejestracyjnych :). Objeżdżamy sobie wyspę tak jak najbardziej lubimy. Kierujemy się na północ w kierunku Sandy Bay, następnie na zachód na West Bay Beach i West End Beach. Pijemy pyszna kawę z Hondurasu, pływamy w morzu Karaibskim, zatrzymujemy się tu i tam, mijamy miasteczka i wioski- wyspa kojarzy nam się z Mayotte czy Mozambikiem lub tajskimi wyspami, nie ma ładu i porządku raczej chaos i dziury w drodze, Przyroda jest piękna, bujna, zielona, cała wyspa prawie jak dżungla… wieczorem oddajemy auto i odpływamy dalej… Przejechaliśmy 55km

Roatan, największa z wysp Hondurasu, słynie z dziewiczych raf koralowych, pięknych plaż, bujnej tropikalnej roślinności i przyjaznych ludzi. Krzysztof Kolumb odkrył wyspy w 1502 r.. Pierwsza stała populacja Roatan pochodziła z Kajmanów, przybyłych w latach 30. XIX wieku wkrótce po zakończeniu niewolnictwa w brytyjskich koloniach. Dziś populacja wynosi około 30 000 ludzi. Głównym miastem i stolicą gminy jest Coxen Hole. Roatan to długa, wąska wyspa mierząca 37 mil długości, położona około 30 mil od północnego lądu Hondurasu

Roatán – największa wyspa archipelagu wysp Bahia, położona pomiędzy wyspami Útila i Guanaja.
Roatán leży w pobliżu największej rafy koralowej na Morzu Karaibskim. Wyspa jest ważnym ośrodkiem turystycznym w Hondurasie, szczególnie żeglarstwa i nurkowania. Poza turystyką głównym źródłem dochodu mieszkańców jest rybołówstwo.