Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    USA i nie tylko... RTW polkólą polnocna :) 25.06-16.08.2018    Kajmany
2018

Kajmany

Kajmany (wyspy)
Kajmany (wyspy), George Town

Na statku amarykansko-kanadyjskie towarzystwo. Rodziny z dziećmi, młodzież, ludzie w średnim wieku i nieco starsi… Atmosfera jest bardzo dobra, wszyscy uśmiechnięci i zadowoleni.
Po dwóch nocach i jednym dniu dopływamy o 8 rano do wyspy Grand Cayman na Caymanach. Dodatkowo -1h do Polski razem-7h.

Caymany znane sa głownie z tego ze banki tu funkcjonujące słyną z dyskrecji. My jednak nie w tym celu… bardziej wakacyjnie… odwiedzamy jedyny raj na Karaibach połączony z piekłem. Jedziemy taksówką do pola lawowego które ma wyglądać jak piekło, ogarniamy George Town- fajna karaibska zabudowa, oraz 7 miles Beach z białym mięciutkim piaseczkiem i morzem w kolorach lepszym niż w folderach. Przemieszamy się Lokal Busami za 3$ dorosły. Bardzo spokojna, karaibska wysepka

Kajmany są karaibskim pół-rajem plaż z białym piaskiem, ogrodami koralowymi i wodami przybrzeżnymi, w których znajdują się spektakularne wraki statków. Wielki Kajman, Cayman Brac i Little Cayman również oferują najwyższy standard życia na całym Karaibach. To połączenie naturalnego piękna i kosmopolitycznego stylu sprawia, że Wielki Kajman jest spektakularnym portem dla dzisiejszych poszukiwaczy przygód. Wielki Kajman jest portem kotwicowym. Pasażerowie przemieszczają się na ląd za pośrednictwem oferty statku
Kajmany – wyspy w Ameryce Środkowej na Morzu Karaibskim. Obejmują 3 wyspy (Wielki Kajman, Cayman Brac i Mały Kajman) o łącznej powierzchni 264 km². Liczą 56 732 mieszkańców, z czego połowa żyje w stolicy. Terytorium zależne Wielkiej Brytanii. Główne miasto - George Town. 90% żywności pochodzi z importu, a głównymi źródłami dochodu są turystyka oraz usługi finansowe.

Na Kajmanach zarejestrowany jest więcej przedsiębiorstw niż liczba ludzi. W połowie 2011 roku na Kajmanach szacowana liczba ludności wynosiła około 56 000 i jest mieszanką ponad 100 narodowości. Z tej liczby około połowa to osoby pochodzące z wyspy. Około 60% ludności stanowią osoby mieszanego pochodzenia. Po 20% stanowią biali i czarnoskórzy, 20% to imigranci o różnym pochodzeniu etnicznym. Stolicą Kajmanów jest George Town, na południowo-zachodnim wybrzeżu wyspy Wielki Kajman