Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    RTW- na zachód: Brazylia, Argentyna, Paragwaj, Urugwaj, Chile, Polinezja Francuska, Nowa Kaledonia, Vanuatu, Australia, Indonezja 26.11.207-23.01.2018    Snurkujemy na Wielkiej Rafie Koralowej
2018

Snurkujemy na Wielkiej Rafie Koralowej

Australia
Australia, Port Douglas

Rano jedziemy do Port Douglas a stamtąd łodzia 1,5 godziny na Wielka Rafę Koralowa, żeby zobaczyć ja i poczuć z bliska pod woda. Ubieramy się w specjalne stroje, zakrywające cale ciało, żeby ustrzec się poparzenia przez niebezpieczne meduzy i wskakujemy do wody. Rafa faktycznie wygląda na potężna, korale są mięsiste i duże, widzimy największe jak do tej pory clemy- wielkości Vincenta lub Luziki, mnóstwo rybek i podwodnych roślin. Dzieci są podekscytowane do granic możliwości, szczególnie Vincent kiedy olbrzymi tuńczyk płynął prosto na niego z otwarta paszcza:) Zdjęcia nie są w stanie oddać tego co realnie widać pod woda. Głębokość jest dosyć duża spokojnie ponad 10 metrów. Ok. 16 szczęśliwi wracamy do mariny w Port Douglas. Tam fish n chips i spokojnym tempem wracamy do Trinity Beach. Wzdłuż całego wybrzeża są ostrzeżenia żeby wchodząc do morza uważać na meduzy i krokodyle :) Są wyznaczone siatka specjalne baseny w morzu żeby bezpiecznie się pochlapać … Wieczorem grill…