Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    RTW- na zachód: Brazylia, Argentyna, Paragwaj, Urugwaj, Chile, Polinezja Francuska, Nowa Kaledonia, Vanuatu, Australia, Indonezja 26.11.207-23.01.2018    Cairns- Trinity Beach- Port Douglas i Wielka Rafa Koralowa z powietrza :)
2018

Cairns- Trinity Beach- Port Douglas i Wielka Rafa Koralowa z powietrza :)

Australia
Australia, Cairns

Widok z okna mamy całkiem rzeski…plaza długa pusta. Jest Low season takze ludzi bardzo malo. Jest spokojnie i cicho… Robimy sobie przejażdżkę wzdłuż wybrzeża do Port Douglas droga Capitana Cooka:) Widoki świetne… miasteczko tez bardzo fajne, klimatyczne. Zamawiamy na jutro wyjazd na snurkowanie na Wielka Rafę Koralowa. Bierzemy tez na dziś przelot helikopterem nad rafa… w tym przypadku jedno zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów…:)

Wielka Rafa Koralowa leży wzdłuż północno-wschodnich wybrzeży Australii na terenie stanu Queensland. Rozciąga się na przestrzeni ponad 2300 km na Morzu Koralowym na Pacyfiku od Cieśniny Torresa przed Papuą-Nową Gwineą do Lady Elliot Island, leżącej ok. 75 km na północny-wschód od Bundabergu. Leży w różnych odległościach od brzegów Australii, wahających się od 15 km (przy Cairns), tutaj właśnie jesteśmy do 250 km (przy Gladstone), i rozciąga się na powierzchni ponad 346 tysięcy km.

Wielka Rafa Koralowa: Great Barrier Reef – największa na świecie rafa koralowa, położona wzdłuż północno-wschodnich wybrzeży Australii, na Morzu Koralowym.
Największa na Ziemi pojedyncza struktura wytworzona przez organizmy żywe, widoczna z kosmosu jako biała smuga na tle błękitnego oceanu