Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    RTW- na zachód: Brazylia, Argentyna, Paragwaj, Urugwaj, Chile, Polinezja Francuska, Nowa Kaledonia, Vanuatu, Australia, Indonezja 26.11.207-23.01.2018    Nowa Kaledonia- Ile des Pins
2018

Nowa Kaledonia- Ile des Pins

Nowa Kaledonia
Nowa Kaledonia, Ile des Pins

Rano pobudka o 4.15. Jest prawdziwe oberwanie chmury, dobrze ze mamy samochód. Jedziemy na lotnisko, check-in, oddajemy samochód i o 7.00 4 stycznia liniami Air Tahiti Nui lecimy do Nowej Kaledonii- kolorowe fajne linie, było śniadanie i napoje. Przekraczamy międzynarodowa granice zmiany czasu- połowa wycieczki za nami i po 6,5 h lotu lądujemy ale już 5 stycznia o 10.30. Czyli przestawiamy zegarki +21 godzin i teraz do Polski mamy z minus 11, mamy plus 10 godzin. Telefony w Orange nie maja tu sygnału GSM ;(. Bagaże sa, wypłacamy kasę z bankomatu- to działa i szukamy jakiejś taksówki żeby przedostać się na drugie lokalne lotnisko ale nic nie ma. Okazuje się ze sa tylko Busy w astronomicznych cena ale nie ma wyjścia płacimy prawie 90 USD i jedziemy 45km na lokalne lotnisko gdzie operuje Air Calednonie. Czekamy niestety prawie 3h, w okolicy prawie nic nie ma sklepów ani restauracji, najbliższa 10minut jazdy samochodem. Na check-in znowu czepiają się bagaży, maksymalna waga to 23kg i każą przepakowywać a najlepsze jest to ze biorą ten nadbagaż tez do luku i to bez dopłaty tylko w dodatkowej torbie. Lecimy nowiutkim ATR 70 20 minut na Ile des Pines i jest to 100 lot Vincenta. Podobno najpiękniejsza z wysp Kaledonii, porośnięta sosnami. Pogoda słoneczna sucha, podobno nie padało już 4 miesiące i wg prognoz raczej padać nie będzie. Na kolacje idą miejscowe ślimaki…

Île des Pins (oznacza: Wyspa Sosen) – wyspa położona na Oceanie Spokojnym, w archipelagu Nowej Kaledonii, terytorium zamorskiego Francji. Wyspa, z powodu wyjątkowych walorów turystycznych, jest nazywana l'île la plus proche du paradis („wyspą najbardziej zbliżoną do raju”)
Wyspa ma ok. 15 km długości i ok. 13 km szerokości. Leży na południowy wschód od Grande Terre, głównej wyspy Nowej Kaledonii i w odległości ok. 100 km od stolicy Nouméa. Ma jedno lotnisko (kod ILP) z 1097 m pasa startowego. Otacza ją pas raf koralowych. Płaskie, częściowo bagniste wybrzeża, chociaż z licznymi zatokami
Zatoka Oro (Baie d'Oro) na północnym wchodzie wyspy, nad która mieszkamy, ze słynną Piscine naturelle („naturalnym basenem”), określanym jako „najpiękniejsze naturalne kąpielisko świata”. Jest to zatoka o dnie z białych skał koralowych, otoczona pierścieniem kontrastowych, czarnych skał bazaltowych oraz lasem araukariowym. W zatoce o przejrzystej, lazurowo-błękitnej wodzie, występują liczne gatunki barwnych ryb tropikalnych. Jutro ocenimy...