Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    RTW- na zachód: Brazylia, Argentyna, Paragwaj, Urugwaj, Chile, Polinezja Francuska, Nowa Kaledonia, Vanuatu, Australia, Indonezja 26.11.207-23.01.2018    Motu Piti AAu
2017

Motu Piti AAu

Polinezja Francuska
Polinezja Francuska, Bora-Bora
Przejechano 21967 km

Rano zakupy na śniadanie, oddajemy samochód do Avis- znowu pyknięte 110km 5l benzyny i o 9.15 przyjeżdża po nas facet i jedziemy do przystani i później motorówką na jeden z Motu Bora Bora. Motu Piti Aau. Co za piękne miejsce, z widokiem na Głowna wyspę Bora Bora, laguna zapiera dech w piersiach, ludzi nie ma wcale, pogoda dobra, snurkujemy z płaszczkami, ogladamy podwodne figury zatopione w lagunie, pływamy, relaksujemy się, jemy ciasto kokosowe, mango, arbuza, dzieci bawią się z krabami- kolory powlaja.. mega relaksujący i zajebisty dzionek. Ok. 16 znowu burza…

Wszystkie zdjęcia #NOFILTER, całkowicie bez żadnych przerobek

Motu – wysepka koralowa będąca częścią atolu lub rafy koralowej stanowiącej otoczkę wyspy wulkanicznej. Słowo „motu” pochodzi z języka tahitańskiego, gdzie oznacza ogólnie „wyspę” lub „atol”. Zostało ono przyjęte zwłaszcza ww geografii francuskiej jako termin na oznaczenie wysepek pochodzenia koralowego, zazwyczaj pokrytych roślinnością, w odróżnieniu od ławic piaszczystych. Wielkość motu może się wahać od wielu kilometrów kwadratowych, np. zamieszkane wyspy atolu Rangiroa w archipelagu Tuamotu, po drobne wysepki, na których miejsca wystarcza zaledwie na 2-3 palmy. Korytarze wodne między motu noszą polinezyjską nazwę hoa