Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    RTW- na zachód: Brazylia, Argentyna, Paragwaj, Urugwaj, Chile, Polinezja Francuska, Nowa Kaledonia, Vanuatu, Australia, Indonezja 26.11.207-23.01.2018    Wigilia na Bora Bora
2017

Wigilia na Bora Bora

Polinezja Francuska
Polinezja Francuska, Bora-Bora
Przejechano 21967 km

Po śniadaniu jedziemy na lotnisko, szybki wręcz expressowy check-in i oddajemy samochód. Przejechaliśmy 109km zużyliśmy 10litrow paliwa. Nie ma tutaj żadnej kontroli bezpieczeństwa, żadnych skanerów czy sprawdzania. 40 minutowy lot Air Tahiti i lądujemy na Bora Bora. Na 4 nocki zostajemy na wyspie głównej. Prom z lotniska na wyspe w cenie, plynie ok. 20 minut. Widoki piękne, laguna robi piorunujące wrażenie- nasuwają się porównania do laguny Aitutaki.

W pocie czaka na nas chłopaki i jedziemy do naszego Lodge na kilka przyszłych dni. Cena 150 euro za domek w ogrodzie. Załapujemy się tez na wigilijnego dziś złowionego marlina: mniam. O 13.30 przyjeżdża Avis i bierzemy Fiata Pande z 10% rabatem od naszego gospodarza ale i tak cena 122$/ doba- im dalej tym drożej :). Jedziemy na pierwsze zakupki: sa dwa markety: Super U, i chiński- chiński lepiej zaopatrzony i tańszy maja wszystko i na pierwszy objazd wyspy. Rezerwujemy sobie tez stolik w restauracji obok Intercontinentala na kolacje wigilijna. Zatrzymujemy się na publicznej plazy Bora Bora- widoki powalają.
O 20 kolacja wigilijna wg menu za ok. 85$ czyli całkiem okey i wracamy do lodge. Cos jest zaplatanie pogody, nawiało ciężkie chmury, pada i wieje…

Wesołych Świat i spełnienia Marzen dla wszystkich

Bora-Bora – wyspa na Oceanie Spokojnym, koralowy atol otaczający powulkaniczny stożek, w Polinezji Francuskiej, na Wyspach Pod Wiatrem w archipelagu Wysp Towarzystwa, na północny zachód od Tahiti.
Zamieszkana przez Polinezyjczyków, którzy osiedlili się tu przed wiekami i pozostały po nich ruiny świątyń oraz płaskorzeźby. Na wyspie zamieszkuje prawie 9000 stałych mieszkańców, jej powierzchnia to około 38 km
Na wyspie znajdują się dwa szczyty: Pahia (661 m n.p.m.) oraz Otemanu 727 m n.p.m., a w pobliżu znajdują się dwie mniejsze wyspy koralowe.
Odkryta przez holenderskiego żeglarza Jacoba Roggeveena w roku 1722, później w roku 1769 przepływał obok, a w roku 1777 zakotwiczył angielski żeglarz i odkrywca James Cook. Od roku 1845 wyspa weszła w skład Polinezji Francuskiej.
Obecnie wyspa jest ważnym ośrodkiem turystycznym i centrum hodowli czarnych pereł.