Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    RTW- na zachód: Brazylia, Argentyna, Paragwaj, Urugwaj, Chile, Polinezja Francuska, Nowa Kaledonia, Vanuatu, Australia, Indonezja 26.11.207-23.01.2018    Boskie Buenos
2017

Boskie Buenos

Argentyna
Argentyna, Buenos Aires

Gorąco 36 stopnie i pełne słonce
09.12.17 Rano odbieramy pranie i kierujemy się metrem do Dzielnicy Recoletta
Jest to jedna z najbogatszych dzielnic w mieście, z jedną z najdroższych nieruchomości w mieście. Odwiedzamy Cmentarz La Recoleta. Zawiera groby znanych osób, w tym Evę Perón , prezydentów Argentyny , laureatów Nagrody Nobla . W 2011 r. BBC uznało go za jeden z najlepszych na świecie cmentarzy a w 2013 r. CNN wymienił go wśród 10 najpiękniejszych cmentarzy na świecie. Cały cmentarz rozplanowany jest w odcinkach takich jak miejskie bloki, z szerokimi drzewami, głównymi chodnikami rozgałęziającymi się w chodniki pełne mauzoleów. Te mauzolea wciąż są używane przez bogate rodziny w Argentynie, które mają swoje własne krypty i trzymają tam swoich zmarłych. Podczas gdy wiele mauzoleów jest w dobrym stanie i dobrze utrzymanych, inne popadły w ruinę. Kilka można znaleźć w potłuczonym szkle i zaśmieconych śmieciami.
Następnie kierujemy się do dzielnicy LaBoca: dzielnicy cieszącej się nie do końca dobra sława. W recepcji hotelu ostrzegali żeby uważać i jechać tylko taksówka nie metrem, taksówkarz od razu ostrzegał ze w po ciemku nie ma co tu chodzić, a kelner w restauracji odradzał spacery po 18.30 i prosił o wzięcie taksówki i przemieszczenie się do innej dzielnicy... generalnie nie odczuliśmy jakiegoś niebezpieczeństwa, jednak dla pewności ok 18.30 odjechaliśmy taksówka w stronę Pałacu Prezydenckiego.
Na La Boca- oprócz typowo turystycznych kolorowych domków, znajduje się tez jeden z najsłynniejszych stadionów świata na prawie 50.000 ludzi LaBoca Junior klubu w którym grał kiedyś Diego Maradona. Kupujemy tez koszulkę z Diego czy oryginalna piłkę. Wieczorem metrem wracamy do hotelu.

10.12.17 Już totalnie na luzie- basen i najlepsze na świecie argentyńskie steki i lody.

Jutro całkowicie zmieniamy miejscówkę...