Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    Korea, Tajwan, Japonia, Bahrajn 21.03-15.04.2017    Seul Tour
2017

Seul Tour

Korea Południowa
Korea Południowa, Seul

23-24.03.2017

Po śniadaniu ruszamy na spacerek po Seulu. Hotel mamy idealnie położony, wszędzie wydaje się blisko. Zaczynamy od Dongdaemun Market, zahaczamy o ultranowoczesny, wręcz kosmiczny Dongdaeum Design Plaza, pogoda dziś idealna ok. 15 stopni, opadów brak, idzie wiosna sa tez pierwsze po malu kwitnące wiśnie, chociaż zieleni i kolorów bardzo Malo. Odwiedzamy Namsango Hanok Village,, Namdemun Market, Deoksung Palac przy City Hall i dzielnice handlowa Myeong- dong z milionami sklepów i street fodeem z którego chętnie korzystają rodzice, dzieciaczki wolą parowki i tego podobne rzeczy gdzie z pomocą przychodzą niezawodne 7/11, SA tez podobne C& U. Sklepy są podzielane tematycznie ulicami: jak zaczyna się handel folia bąbelkowa to 10-12 sklepów handluje folia jak kosmetykami to 10-20 z kosmetykami, jak motocyklami to tak samo, jak papierem to papierem, jak butami to butami, zdrowa konkurencja. Zrobiliśmy niezłe kolko na koniec dnia okazuje się ze przeszliśmy 15 km.

Kolejny dzień postanowiliśmy przejechać się tez metrem. Na początek główna atrakcja Seulu, Gyeongbokgung Palac, nie daleko jest Polska ambasada póki co jeszcze z flaga UE, potem spacerem odwiedzamy buddyjska świątynie JOGYESTA Temple, gdzie ciekawa historyjka, pod świątynią w Koreii, ktos kradnie tatusia New Balancy w rozmiarze 45 jedyne buty tatusia na ten wyjazd… wtf mamy problem, niespotykana podobna historia w Korei, ktoś cos ukradł, dodatkowo New Blancy maja max rozmiar w Korei 43, Nike 44,5, udaje się kupić niedaleko Nike 44,5, cala wycieczka jeszcze przed nami, trzeba dać rade. Na Insa-Dong jemy street food i kierujemy się metrem na Gangam Street, przejażdżka ok. 40 minut. Ok. 22 docieramy powrotem do hotelu na koniec odwiedzając tradycyjny market z jedzeniem Gwangjang Market na którym juz byliśmy pierwszego dnia. Dzis 12 km