Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    Karaiby 08-29.12.2016    Saint Martin

Saint Martin

Gwadelupa
Gwadelupa, Grand Case

Po wyjściu z lotniska wypożyczamy samochód Hundai i10 (30$/ doba) i kierujemy się na północna cześć wyspy do Grand Case Beach Club. Po drodze zahaczamy o Super U na wstępne zakupki i ok. 18 docieramy do hotelu. Jeszcze nocna kąpiel w morzu, i dzieciaczki przeszczęśliwe ok. 22 padaja..

Z ciekawostek w części holenderskiej płaci się w dolarach amerykańskich, w cześći francuskiej w euro, w części francuskiej auta maja rejestracje francuskie z unii europejskiej, telefony tez działaj tak jak w unii i opłaty sa takie jak w unii...

Geoblog.pl przyporządkowuje Sait-Martin do Gwadelupy w związku z tym klika słów wyjaśnień:

Saint-Martin - terytorium zależne Francji leżące w Małych Antylach zajmujące północną część wyspy o tej samej nazwie oraz kilka mniejszych wysepek. Stolicą Saint-Martin jest miasto Marigot
Terytorium zostało utworzone 22 lutego 2007 roku, a do tego czasu było jedną z jednostek administracyjnych wchodzących w skład Gwadelupy. Jako część Gwadelupy, będącej regionem zamorskim Francji, Saint-Martin wchodziło w skład Unii Europejskiej. Administracyjnie Saint-Martin stanowi jedną gminę, która w czasach przynależności do Gwadelupy wchodziła w skład okręgu Saint-Martin i Saint-Barthélemy.
W referendum, które odbyło się 7 grudnia 2003, 76,17% głosujących opowiedziało się za odłączeniem Saint-Martin od Gwadelupy i utworzeniem osobnego terytorium zależnego. Zgodnie z ustawą przyjętą przez francuski parlament 7 lutego 2007 roku, która weszła w życie 22 lutego 2007, Saint-Martin jest zbiorowością zamorską, taki sam status jednocześnie uzyskała inna wyspa wchodząca do 2007 w skład Gwadelupy - Saint-Barthélemy). Saint-Martin, w momencie odłączenia od Gwadelupy, przestał być częścią Unii Europejskiej Ponownie jest częścią Unii od dnia wejścia w życie traktatu lizbońskiego (1 grudnia 2009).