Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    USA i nie tylko... RTW polkólą polnocna :) 25.06-16.08.2018    Wakacje na wakacjach- Klasyka :)
2018

Wakacje na wakacjach- Klasyka :)

Bahamy
Bahamy, Nassau

Ostatecznie mamy mega wypasiony resort na Bahamach przy mega plaży z jeszcze bardziej mega morzem w którym pływają płaszczki i żółwie wiec postanawiamy zrobić sobie wakacje na wakacjach.
Ceny za wszystko sa zwariowane , za taksówki, wynajm samochodów itp., także zostajemy na miejscu i chilloutujemy, w szczególności ze pogoda jest mega, upal 32 stopnie. Dzieciaczki cale dnie wariują w morzu i na basenach. Skaczą i pływają na maxa. Miejsce jest bardzo dobrze zorganizowane i ogarnięte. W pokojach pełna automatyzacja wszystko przez ipada, nawet godzinę sprzątania można ustawić sobie w systemie… Teren z rybami, flamingami pięknymi ogrodami, mnóstwem basenów z kurtynami wodnymi, jaskiniami itp.
Trzy i pol dnia pełnego relaksu…

Chcieliśmy polecieć albo popłynąć na Exume, popływać ze słynnymi świniami ale nie było nigdzie miejsc dla naszej czwórki, wszystko pełne i to na dwa tygodnie do przodu. Dostaliśmy propozycje prywatnego touru łódką za 4500$ haha… odpuszczamy.

Dodatkowo 10 Lipca Bahamy obchodzą dzień niepodległości i sa wakacje także ludzi jest wszędzie sporo i wszyscy świętują. Sztuczne ognie strzelali już o 12 nocy rozpoczynają cały dzień świetowania niepodległości…

Wyspy archipelagu obejmują 13 880 km² i wznoszą się niewiele ponad poziom morza. Długość linii brzegowej wynosi 3542 km. Najwyższy punkt archipelagu leży na wysokości 63 m n.p.m. (Mount Alvernia na Cat Island). Spośród około 700 wysp tylko 26 jest zamieszkanych. Liczba ludności wynosi 382,6 tys. osób (2014). Powierzchnia wysp ma charakter równinny, a wzdłuż niektórych fragmentów wybrzeża znajdują się słone bagna porośnięte namorzynem. Średnia temperatura wynosi +27 °C w lecie i +21 °C w zimie, zaś roczna suma opadów deszczu przekracza 1000 mm.

Dwie trzecie ludności mieszka na wyspie New Providence. Główną gałęzią przemysłu jest turystyka, przynosząca połowę całkowitego dochodu i zatrudniająca 66% ludności czynnej zawodowo. Rozwinęła się również bankowość, produkcja odzieży, lodu, perfum i biżuterii. Rolnicy na wyspach zajmują się przede wszystkim produkcją soi, jaj, owoców, mięsa, ryb, warzyw i trzciny cukrowe