Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    Gruzja,Azerbejdżan,Kazachstan 27.04-14.05.2018    Qobustan- troche natury
2018

Qobustan- troche natury

Azerbejdżan
Azerbejdżan, Qobustan

Dzisiaj jedziemy prywatnym transportem do Qobustan pooglądać Pertoglify, bardzo fajne miejsce ok. 1h jazdy od Baku. Poznajemy tez bardzo fajna dziewczynę Angeline z Guide Services, z która łapiemy mega kontakt i która opowiada nam wiele ciekawych historyjek o Azerbejdżanie.
Park Narodowy Qobustan) – park narodowy we wschodnim Azerbejdżanie, w pobliżu miejscowości Qobustan. Ochroną objęto tu między innymi skały z prehistorycznymi petroglifami. Teren kulturowy parku został w 2007 roku wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO
Następnie przesiadamy się do zdezelowanej łady i jedziemy ciężkim offroad na Błotne wulkany- Mood Vulcano. Dzieciaczki są zachwycone po 15 minutach wszyscy sa dosyć dobrze zabłoceni. Kierowca pozwala w drodze powrotnej poprowadzić swoja ladę tatusiowi. Kierujemy się następnie do Świątyni ognia gdzie spotykały się w zgodzie i razem modliły prawie wszystkie religie. Odwiedzamy tez Yanar Dag- płonącą bez przerwy ziemie… również ciekawe przeżycie. Na koniec dnia mega uczta z Azerskim jedzeniem… ok. 22 wracamy do hotelu.
Mieliśmy jutro lecieć dalej ale mamy trochę przesunięcia na tej wycieczce także jeszcze 2 pełne dni w Baku..