Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    Malediwy, Australia 31.07-01.09.2024    Montgomery Reef i Freshwater Cove
2024

Montgomery Reef i Freshwater Cove

Australia
Australia, Montgomery Reef

Dziś już o 8 wypływamy Zodiacami w kierunku rafy Montgomery mamy niska wodę wiec większość rafy jest nad woda Rafa koralowa Montgomery ma niezwykle szeroki zakres pływów, sięgający do 12 metrów. Kiedy odpływ się kończy, odsłaniają się rozległe laguny, wysepki z piaskowca i centralna wyspa namorzynowa. Ruch przypływu na zewnątrz tworzy potok wody, tworząc rzekę przecinającą rafę i setki kaskadowych wodospadów. Podczas odpływu może być odsłoniętych ponad 4 metry rafy. w czasie przypływu jest 8-9 metrów wody ponad rafa. Montgomery Reef to rafa koralowa u wybrzeży Kimberley w Australii Zachodniej. O całkowitej powierzchni 400 kilometrów kwadratowych jest największą na świecie przybrzeżną rafą.

Po 2h wracamy na śniadanie . Okazuje się tez ze będzie miedical evaucation jednego pasażera, przyleciał olbrzymi śmigłowiec z Broom i zabrał gościa. Był na tyle duży i ciężki ze nie mógł wylądować u nas na pokładzie wiec wciągnęli chorego na linie. W tym czasie nasze helikoptery zaparkowały na okolicznych sandbankach.
Około południa kapitan zauważa wieloryby wiec mamy oglądanie wielorybów a po południu robimy sobie mały hiking w Freshwater Cove ze spirytualnym przywitaniem na kontynencie przez miejscowych oraz pożegnaniem. Nasze dzieci chociaż na chwilę maja towarzystwo innych miejscowych dzieci…