Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    Karaiby 14.12.2018-05.01.2019    Bermudy- Nowy Rok z przytupem
2019

Bermudy- Nowy Rok z przytupem

Bermudy
Bermudy, Bermuda Island

Pobudka o 7 rano. Szybkie ogarniecie i check-out. Jedziemy na lotnisko i lecimy do FLL o 10:30 a w zasadzie o 11:30 bo drugi pilot spóźnił się na lot o godzinę .Spotykamy na granicy USA która jest jeszcze na Bahamach, mega miłego oficera z Polski, z którym ucinamy sobie mila pogawędkę, jest szczęśliwy ze może podgdac sobie z polakami. „ O Polacy to chodźcie z tymi paszportami do mnie :) „ Przekraczamy 7 raz granice do USA. Po przelocie bez żadnego krążenia, półgodzinna przejażdżka Uberem zmieniamy lotnisko z FLL na MIA,a tam mega tłok. Zostawiamy dwa bagaże w przechowalni 10$ sztuka za dobę i odprawiamy się na lot liniami American na Bermudy. Jeszcze tylko obiad i o 18:15 ruszamy w 2 godzinny lot. Dziwne pytania na granicy i jesteśmy na BERMUDACH… taksi do hotelu www.pompanobeachclub.com i jest już 23… Czas do polski -5h.

Bermudy – mały archipelag w zachodniej części Atlantyku, w basenie Morza Sargassowego. Wyspy zostały odkryte przez Juana de Bermudeza w XVI wieku, cechują się wybitnie nizinnym krajobrazem i morskim zwrotnikowym klimatem. Archipelag oddalony jest o 1090 km od wschodnich wybrzeży USA, należy do Wielkiej Brytanii.

Bermudy – terytorium zależne Wielkiej Brytanii na Oceanie Atlantyckim, położone na wyspach Bermudach. Składa się z około 100 nizinnych wysp koralowych. Całkowita powierzchnia 53,2 km²

Archipelag Bermudów składa się 7 głównych i 130 małych wysp. Łącznie w skład terytorium wchodzi około 300 wysp i wysepek. Największą wyspą jest Bermuda o powierzchni 39 km², reszta wysp ma mniej niż 5 km² powierzchni. Wyspy Bermudów cechują się urozmaiconą linią brzegową, gdzie liczne są niewielkie zatoki i półwyspy o wydłużonych, podłużnych kształtach. Wybrzeża w większości pokrywają plaże, wiele odcinków jest skalistych i pod wpływem czynników atmosferycznych i morskich przybiera różne formy. Miejscami występują klify

Bermudy leżą w strefie wilgotnego klimatu subtropikalnego, na pograniczu klimatu tropikalnego z całorocznym okresem wiosenno-letnim.
Średnia roczna temperatura wynosi 24,5 °C w dzień i 19,5 °C w nocy. Średnia temperatura trzech najchłodniejszych miesięcy – stycznia, lutego i marca wynosi ponad 20 °C w dzień i około 16 °C w nocy. Średnia temperatura trzech najcieplejszych miesięcy – lipca, sierpnia i września wynosi około 29 °C w dzień i 24 °C w nocy. Opady wynoszą średnio 1400 mm rocznie