Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    RPA, Lesotho, Suazi, Mozambik, Reunion, Mayotte, Kenia, Zanzibar 28.06-11.08.2017    Zanzibar Tanzania
2017

Zanzibar Tanzania

Tanzania
Tanzania, Zanzibar City
Przejechano 19209 km

Wstajemy o 5:30, śniadanie i o 6:45 jedziemy na lotnisko… docieramy na 8:15, chcemy się odprawić na lot na Zanzibar liniami 540 ale okazuje się ze musimy mieć żółte książeczki szczepień i nie chcą nas wpuścić do samolotu. Lecących z Europy raczej nie sprawdzają, przylatujących z Afryki maja sprawdzać… Krótka wizyta tatusia u lotniskowego lekarza i mamy 4 nowe elegancko uzupełnione żółte książeczki szczepień. Rozliczenie za ta usługę w USD…. Odlot 10:50. Lot Bombardierem zajmuje 25 minut i był to nasz najkrótszy przelot. Na lotnisku całkowity młyn do okienek z wizami, ale dla posiadaczy Priority Pass jest osobna droga i to bardzo skraca nam czas i nawet nie pokazujemy się celnikom, wypełniamy tylko wnioski a obsługa Lounge załatwia już wizy i pieczątki oraz bagaże. Wiza bez litości i dla dzieci i dorosłych po 50 $.
Zamówiony transport czeka i jedziemy sobie spokojnie przez Zanzibar Town, Stone Town gdzie urodził się Freddie Mercury ponad 1,5h do naszego hotelu. Zostajemy na 5 nocek.

Zanzibar (zwana także jako Unguja) – wyspa na Oceanie Indyjskim. Jest największą wyspą Archipelagu Zanzibar. Należy w całości do Tanzanii i wchodzi w skład jej autonomicznej części, Zanzibaru. Powierzchnia wyspy wynosi 1 658 km², co czyni ją największą wyspą tanzańską. Największym miastem na wyspie jest Zanzibar

Tereny Zanzibaru zostały skolonizowane przez perskich osadników i stanowiły ważny punkt na mapie ówczesnych szlaków handlowych. W dobie Wielkich Odkryć wyspa trafiła w w ręce Portugalczyków, by ostatecznie stać się częścią Królestwa Omanu. Po dominacji Arabów przyszedł czas na Brytyjczyków, którzy objęli ziemie swym protektoratem. I choć formalna władza należała do Imperium Brytyjskiego to wyspą nadal zarządzali sułtani. Zanzibar był ważnym punktem w handlu kością słoniową i niewolnikami aż do 1890 r., kiedy zniesiono niewolnictwo. W 1963 Zanzibar stał się niepodległym państwem, jednak nie na długo. Zaledwie miesiąc później został połączyny z Tanganiką, która wkrótce przyjęła nazwę Tanzania.
Ze wzgledu na odmienność kulturową oraz silne związki z islamem, Zanzibar pozostaje autonomią w ramch Tanzanii. Posiada własny parlament i prezydenta.