Geoblog.pl    zielonagora    Podróże    Australia, Fiji, New Zealand, Cook Island, UAE 24.11.2015- 12.01.2016    Wyspiarskie leniwe życie

Wyspiarskie leniwe życie

Wyspy Cooka
Wyspy Cooka, Aitutaki Atoll

Wyspiarskie życie toczy się leniwie, od odpływu do przypływu od startu bądź lądowania Air Rarotonga. Turystów nie ma prawie wcale, często jesteśmy jedyni na plaży czy restauracji. Obsługa w sklepach czy knajpach jest totalnie wykończona upałem i nic nie robieniem, mogą gadzinami stać i po prostu gapić się bezmyślnie. Czasami wyglądają jakby byli zupełnie odłączeni. Nie są tez zbyt mili, często się obrażają ze musza na chwile się ruszyć bo klient miał czelność i zawitał. Jest klika wyjątków która cieszy się życiem i ma w sobie trochę energii. Chociaż ostatecznie po paru dniach przestało nas to dziwić…

Co do waluty to obowiązuje tu dolar Nowo Zelandzki ale maja tez bilon z Wysp Cooka i banknot 3 dolarowy w kolorze różowym i zielonym. Zielonego nie widzieliśmy. Przelicznik 1:1

Stworzonek morskich jest co nie miara: wielkie kraby, latające flying fish...

My totalnie odpoczywamy bez tłoku ludzi (jak w Tajlandii czy Meksyku) i setek naganiaczy (jak prawie wszędzie), jeśli już czasem ktoś się pojawi najczęściej kończy się na milej rozmowie i każdy chiluje w swoim stylu. Nie wiemy która jest godzina ani jaki dzień tygodnia. Tego nam było trzeba… totalne oderwanie się od rzeczywistości na malej wysepce na końcu świata